نصیرآباد

نویسنده

دهه مبارک فجر امسال ، حسینیه سیدالشهدا میزبان نمایشگاه «حقیقت ماندگار» با محوریت غرفه هایی چون "مهدویت و انقلاب" ؛ "عفاف و حجاب" ؛ "پیامبراکرم(ص) " ؛ "هنرهای دستی" ؛ "کتاب و کتابخوانی" و  "امیدان انقلاب" بود. گفتنی است این نمایشگاه ، به همت «پایگاه مقاومت امام علی علیه السلام برادران و بعثت خواهران» و با همکاری و همیاری شبانه روزیِ «حجه الاسلام مهدی محمدی» امام جماعت مساجد روستای نصیرآباد برگزار گردید.

آن چه در این نوشتار خواهد آمد؛ گزارشی مشروح از فعالیت ده روزه این نمایشگاه می باشد:

1-     *** غرفه " انقلاب و مهدویت " غرفه ای با حال و هوای روزهای انقلاب؛ با نمایش روزنامه های دی و بهمن ماه  57  که تیتر اول آن ها «امام آمد» و «شاه رفت» نقش بسته بود. در گوشه ای نیز احادیثی در باب ظهور حضرت حجت (ع) با خطی خوش نگاشته شده بود؛ حضرت امام باقر می فرمایند: «یهودی، مسیحی و هیچ پرستنده خدایی باقی نمی ماند مگر آن که به مهدی (ع) ایمان آورند و او را تصدیق نمایند».

    ورودی غرفه ، به آسیب شناسی ماهواره پرداخته شده بود که نگاه همگان را به آن جلب می نمود و بر روی آن عناوینی چون «دین ستیزی»، «تخریب مهدویت و انقلاب»، «غیرت زدایی»، «تخریب اصل اسلام» و ... درج شده بود. کاری که بنا به گفته مسئول غرفه چندان خالی از لطف نبود و بازدیدکنندگانی با مشاهده آن و آگاهی از خطرات این بشقاب سمّی، بیان کردند که قصد جمع آوری آن را دارند.   

           

در این غرفه، محصولات فرهنگی؛ شامل "پیراهنِ و چفیه منقّش به تصویر زیبای امام خامنه ای"، "کلاه حاج عماد مغنیه"، "صلوات شمار"، "تمثال مبارک شهدا "، "مهر نماز" و "پرچم ایران و حزب الله" به نمایش و فروش گذاشته شده بود.

دلنوشته ها ، زیبای این غرفه را دو چندان کرده بودند، دلنگاشت های که کودکان نیز با دل های کوچک و معصوم خوددر آن سهیم بودند و جملاتی با مضامین زیر را در آن یادداشت نموده بودند:

1-      

****** از دیگر غرفه هایی که مورد استقبال چشمگیر خواهران قرار گرفت غرفه « حجاب و عفاف » بود که به نمایش و فروش آثار حجاب اسلامی می پرداخت.  این غرفه با جملاتی زیبا همراه با طراحی خاص نیز  آراسته شده بود.

*** *** گل لاله ای که بر سر تابوتی پوشیده از پرچم جمهوری اسلامی ایران قرار داشت حاکی از این بود که این غرفه  متعلق به آشنایان آسمان؛ «شهدا» ست. سرتاسر این غرفه پوشیده از تمثال مبارک شهدا  و نام و نشانِ آشنایان آسمان بود که کبوترانی سفید، حامل وصیت نامه آن ها بودند.

          گوشه ای از این غرفه، وسایل شخصی شهیدِ عزیز روستایمان  "احمدرضا زارع پور"احمدرضا زارع پور" ؛ شهید گرانقدر نیروی انتظامی که در محرم امسال به جمع افلاکیان پیوست به نمایش گذاشته بود.

دلنگاشت های این غرفه که بخشی از آن نیز خطاب به شهید احمدرضا زارع پور است، در زیر آمده است:

1-      *** اهانت روزنامه فرانسوی «شارلی ابدو»، مسئولین نمایشگاه را واداشت تا غرفه ای را به نام مبارک «پیامبراعظم(ص) » اختصاص دهند و بارگاه حضرت رسول اکرم(ٌص) را به شکل چندان حرفه ای بلکه با توجه به امکانات در دسترس به نمایش گذازند.

غر       در غرفه مذکور طوماری در محکومیت اهانت مذکور امضاء شد که در آن، این متن آمده بود: «خاک سرای احمد هستم/ بنده ذات احد هستم/ کوری چشم صهیونیست ها/ من عاشق محمد هستم/ لبیک یا رسول الله ... محمد آمد؛ تا پنجره های گشوده بر روی شب و شیطان را ببندد. ما اهالی ولایت مدار و شهید پرور روستای نصیرآباد (امام سجاد«ع» ) مفتخریم که در راه خطّ امام راحل عظیم الشأن و در سایه منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حامی ارزش های الهی انقلاب می باشیم و در راه حمایت از اسلام عزیز و قرآن عظیم و شخص شخیص پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع)، حسین گونه با تمام وجود از دل و جان، جانفشانی خواهیم کرد. ما مردم دیندار و غیرتمند نصیرآباد هرگونه توهین نسبت به مقدسات اسلامی را محکوم می نماییم و به جهانیان اعلام می داریم که ما تا آخرین نفس و قطره خون از نبی مکرم اسلام دفاع کرده و با تمام وجود و با صوت عالی یک صدا ندای «لبیک یا رسول الله» را سر می دهیم.

تصاویر زیر دلنوشته هایی که در دفتر این غرفه ثبت شده است:

1-      *** پنجمین غرفه نمایشگاه که با همیاری شرکت تعاونی زنان الزهرا (س) برپا شده بود به نمایش «هنرهای دستی» سیزده خواهر بسیجی روستا می پرداخت.

2-      *** غرفه «کتاب و کتابخوانی» با 188 عنوان کتاب ششمین غرفه نمایشگاه حقیقت ماندگار بود که میزبان دوستداران کتاب و کتابخوانی بود. کتاب های این غرفه با همکاری برادر حسین فیروزی مسئول «جبهه کتاب» تهیه شده بودند.

3-      *** آخرین غرفه «حقیقت ماندگار» حضور کودکان و نوجوانان را شاهد بود که پس از نقاشی ، جایزه خود را دریافت و با خوشحالی نمایشگاه را ترک می کردند.


نمایشگاه حقیقت ماندگار در ده روز دهه پرفروغ فجر برپا بود و شمار زیادی از مردم و مسئولین شهرستان از جمله امام جمعه محترم منطقه شیبکوه، علیرضا رحمانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فسا، برادر بردبار فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ایثارگران آن بازدید نمودند.

.         .

.       .

        .

.در     در پایان وظیفه خود دانسته که از تلاش های خستگی ناپذیر تمامی برادران و خواهران بسیجی و هم چنین           حجه الاسلام محمدی و خانواده محترم ایشان که در برپایی این نمایشگاه قبول زحمت کردند و گاه تا پاسی از شب مشغول فعالیت در نمایشگاه بودند، تشکر و قدردانی نماییم؛ چرا که اعتقاد قلبی ما این است که؛ «من لم یشکر المخلوق، لم یشکر الخالق».     

        هم چنین  از خواهران «کابلی و کبیری» مسئولین مرکز فرهنگی گلزار شهدای شهرستان فسا، برادر بسیجی «یاسین بادرام» مسئول مرکز فرهنگی بچه های اشلو و هم چنین برادر«حسین فیروزی» مسئول کتابفروشی جبهه کتاب که هر کدام به نوعی در برپایی این نمایشگاه یاری رسان ما بودند، تشکر و قدردانی می نماییم.

ننم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۲۴
پــورکـــریــم

نظرات  (۲)

بسیار جالب بود و جامع ..
با سلام و خدا قوت به خاطر مطالب بومی و بروزی که در وبلاگ میگذارید.
مطلب شما توسط وبلاگ پسا شهر در سایت استانی کلام فارس نمایش داده شد.
منتظر نظرات و مطالب شما هستیم.
یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">