نصیرآباد

نویسنده

تکاپو : تولید خیار گلخانه ای در روستای نصیرآباد

جمعه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۲۵ ق.ظ

یکی از مصادیق مهم اقتصاد مقاومتی توجه به کارگاه های تولیدی زود بازده و درآمدزا به خصوص در بخش کشاورزی می باشد. روستاها به دلیل اهمیت جغرافیایی و وجود زیرساخت های کافی برای فعالیت کشاورزی، می توانند بستر مناسبی برای فعالیت های اقتصادی، تولید و ایجاد اشتغال باشند به شرط آن که اولاً : حداقل هایی از جمله مکان جهت ورود به چنین فعالیت هایی وجود داشته باشد و دوماً : این که نهادهای دولتی از این گونه فعالیت ها حمایت مالی و مهم تر از آن حمایت کارشناسی داشته باشند.

یکی از این عرصه های تولیدی زودبازده، تولیدات گلخانه ای می باشد که یکی از اهالی روستای نصیرآباد در زمستان 95 به آن ورود پیدا کرده اند. آن چه در زیر می آید گوشه ای از بازدید ما از مجموعه تولید «خیار گلخانه ای» ایشان می باشد.

اصلان بازیاری، آزاده دفاع مقدس و بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی فسا، تقریباً هفت ماه پس از بازنشستگی از خدمت در بهداشت میانشهر، گوشه ای از حیاط منزل خود، به مساحت حدود 75 متر مربع را به پرورش خیار گلخانه ای اختصاص داده است. ایشان در اواسط دی ماه 1395 با هزینه تقریبی 200 هزار تومان که جهت خرید پلاستیک و بذر خیار گلخانه ای صرف کرده اند فعالیت خود را به روش بومی با تکیه بر وسایل موجود در منزل! آغاز کرده و پس از حدود دو و نیم ماه، اقدام به برداشت خیار گلخانه ای نموده اند. بنا به گفته ایشان برداشت محصول با توجه به مساحت ذکر شده، هر دو روز، تقریباً بین 10 تا 15 کیلوگرم می باشد که در خود روستا به فروش می رسد. ایشان بیان نمودند قصد دارند در سال آینده به روش اصولی تر با گسترش محیط گلخانه ای، فعالیت خود را ادامه دهند.

از جناب آقای بازیاری به خاطر وقتی که جهت تهیه گزارش در اختیار ما قرار دادند تشکر می نماییم.

  

  

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۱۵
پــورکـــریــم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">